Het leven van scholieren en studenten wordt in de zomervakantie volledig omgegooid. Minimaal zes weken geen school, geen hockey- of voetbaltraining en ook de meeste andere verplichtingen vallen weg. Hun bijbaan bij Albert Heijn of de lokale snackbar gaat wel gewoon door, maar wordt een stuk onregelmatiger ingevuld: de ene week kunnen ze elke dienst overnemen en niet veel later zitten ze in het vliegtuig naar Albufeira en laten ze drie weken lang niets van zich horen. De zomer is voor werkgevers die vooruit willen plannen dan ook een regelrechte nachtmerrie.
Een Albert Heijn-filiaal heeft moeite om de zomerplanning rond te krijgen en neemt rigoureuze maatregelen: werknemers worden tijdelijk ook buiten hun vooraf opgegeven beschikbaarheid ingepland. Deze verandering wordt op een briefje gepleurd en in de kantine gelegd. De boodschap is duidelijk, maar een medewerker vraagt zich af of deze werkwijze wel door de beugel kan. Mensen op Reddit zijn daar heel duidelijk over.
1. Dit briefje samengevat: het management van het Albert Heijn-filiaal heeft lak aan de opgegeven beschikbaarheid van medewerkers.
2. Een kritische medewerker denkt maar één ding: wat de vak.
3. Het antwoord is volgens velen heel simpel.
4. Zij vinden het jammer dat dit soort dingen aan de lopende (kassa)band gebeuren.
5. Tegenspraak wordt helaas niet overal op prijs gesteld.
6. Anderen snappen wel waar de boodschap op het briefje van het Albert Heijn-management vandaan komt.
7. Op het gebied van communicatie is er voor dit Albert Heijn-filiaal nog veel werk aan de winkel.
7. Dit briefje gaat misschien wel de geschiedenis als het allerlaatste briefje voor de Albert Heijnse revolutie.
Ben jij op zoek naar een stage? Nou, dan hebben we goed nieuws voor je. Bij The Best Social Media zijn we op zoek naar een redactie- en socialstagiair(e) voor de periode vanaf september 2026. Kent TikTok geen geheimen voor jou? En wil je nóg beter worden in het schrijven van artikelen? Check dan snel de vacature!

